Jak Ford buduje samochody elektryczne? Ambitny plan i ważne wartości, także w Europie

Ford Castrol Cross Country Team przedstawił całkowicie nowego Rangera w homologacji FIA. Samochód ten został zaprojektowany specjalnie do rywalizacji na trasach wymagających rajdów terenowych.
Nowości dla lepszych osiągów
Ford Ranger Cross Country został zbudowany przez Neil Woolridge Motorsport i będzie rywalizował w czołowej kategorii samochodów produkcyjnych południowoafrykańskiej serii cross country - SACCS. To pierwszy pojazd w tej kategorii stworzony zgodnie z nowymi przepisami FIA dotyczącymi silników benzynowych z turbodoładowaniem.
Moc Rangera pochodzi z 3,5-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem EcoBoost, który znany jest z wyjątkowego supersamochodu Ford GT, a także z popularnego w Ameryce Północnej Forda F-150 Raptor.
Silnik EcoBoost został zoptymalizowany tak, aby spełniać rygorystyczne przepisy FIA dla klasy, która dopuszcza maksymalną moc wyjściową 300 kW. Silnik z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia lepszy moment obrotowy w porównaniu z poprzednim 5-litrowym silnikiem V8 i wytwarza około 600 Nm.
Wśród wielu zmian w nowym Rangerze możemy wymienić między innymi ulepszone rozłożenie masy i zoptymalizowany środek ciężkości, co ma kluczowe znaczenie w trudnych warunkach rajdów terenowych. Szersze podwozie pozwala na lepsze rozmieszczenie kół i kontrolę nad samochodem. Ranger w tej wersji jest wyposażony w wysokowydajne podwójne amortyzatory BOS na wszystkich czterech kołach. To pierwszy samochód na świecie wyposażony w nową wersję tego zawieszenia.
Samochód ma również nową kompaktową sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów SADEV. Jest ona o 10 kg lżejsza niż poprzednia wersja, a cały układ napędowy został przeprojektowany, aby był łatwiejszy w obsłudze. Kolejną zaletą przejścia na pełną specyfikację FIA jest integracja podnośników hydraulicznych BOS z podwoziem, co umożliwia załodze podnoszenie i opuszczanie pojazdu poprzez naciśnięcie przycisku.
Gotowy do pracy w każdych warunkach
Ford Ranger to jednak nie tylko rajdy terenowe. To samochód gotowy do pracy w każdych warunkach, zapewniający równocześnie maksymalny komfort, oraz zaawansowane rozwiązania – zaczynając od aktywnego asystenta parkowania, a kończąc na systemie rozpoznawania znaków drogowych.
W Polsce samochód jest dostępny w kilku wersjach wyposażenia z 2-litrowym silnikiem EcoBlue o mocy 130, albo 170 KM. Najmocniejszą jednostką jest 2.0 l EcoBlue z podwójnym doładowaniem o mocy 213 KM, która jest dostępna w wersjach Limited, Wildtrak oraz Raptor.
Raptor jest najostrzejszą wersją Rangera. Wyróżnia się szeregiem zmian w stosunku do pozostałych wersji oraz zmodyfikowanym wyglądem, czego symbolem jest efektowny napis „FORD” na osłonie chłodnicy.
O popularności najmocniejszych wersji świadczy fakt, że egzemplarze z silnikiem 2.0 l EcoBlue o mocy 213 KM w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku odpowiadały aż za 87% całkowitej sprzedaży Rangera w Polsce!
Sprzedaż Rangera idzie w górę
Ford Ranger który głównie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi, w Europie także radzi sobie znakomicie – i to nie od dziś. W 2020 roku na Starym Kontynencie sprzedano bowiem 43 046 egzemplarzy modelu!
W Polsce klienci doceniają przestronną kabinę, świetne właściwości jezdne, oraz komfort auta. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku samochód znalazł 237 nabywców, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 60 %. Co ważniejsze, według SAMAR Ford Ranger jest zdecydowanym liderem segmentu pick-upów, w którym jego udział wynosi ponad 50 %.
Ford Ranger to idealny przykład świetnie wyglądającego samochodu, który nie boi się autentycznie ciężkiej pracy. Dodatkowo model ten oferuje wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo podróżowania, tak ważne dla naszych klientów. Potwierdzeniem zalet Forda Rangera jest jego dominacja w segmencie pick-upów na rynku polskim - powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
Skontaktuj się z namiSprawdź Ford RangerSprawdź Ford Ranger Raptor