Jak Ford buduje samochody elektryczne? Ambitny plan i ważne wartości, także w Europie

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych Ford wprowadził do swojej oferty oszczędny, benzynowo-elektryczny układ napędowy tym razem w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S MAXa, bez uszczerbku dla jego przestrzeni, elastyczności czy też wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy.
Nowy S MAX Hybrid obniża emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu ze swoim odpowiednikiem z silnikiem Diesla EcoBlue.1
Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym klientom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami z najbliższymi. Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.
Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb współczesnej rodziny i wszelkich nieprzewidywalnych scenariuszy.
Stylowy S MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. 2 Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.3
- S MAX to oryginalny samochód dla sportowo aktywnych użytkowników, który będzie bardziej przyciągał nowe pokolenie klientów, dając możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. pojazdów osobowych.– Innowacje, idealnie dopasowane do potrzeb rodzin – od sportowych wrażeń z jazdy, po składane na płasko za naciśnięciem przycisku siedzenia – zawsze były dużą częścią wizerunku modelu S MAX. To sprawia, że wydajny i wyrafinowany, nowy hybrydowy układ napędowy stał się naturalnym dodatkiem do naszej oferty – dodał de Waard
Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowy Galaxy Hybrid wykorzystuje ten sam, zaawansowany napęd benzynowo-elektryczny, który otrzymał S MAX Hybrid, dorównujący oszczędnością paliwa silnikom wysokoprężnym, a przy tym oferujący wysoką kulturę pracy.
1 S MAX Hybrid – moc sumaryczna zespołu napędowego 190 KM, emisja CO2 146-150 g/km wg procedury WLTP; w porównaniu z modelem S MAX 2,0-litra EcoBlue 190 KM FWD przekładnia automatyczna, ogólna emisja CO2 od 166-178 g/km WLTP.
2 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
3 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m., podczas ruszania, przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.
4 S MAX Hybrid – emisja CO2 od 146-150 g/km, zużycie paliwa od 6,4 l/100 km wg WLTP (128-129 g/km, 5,6 l/100 km NEDC) mierzone ze standardowymi oponami.Galaxy Hybrid – emisja CO2 od 148-151 g/km, zużycie paliwa od 6,4-6,6 l/100 km wg WLTP (134-135 g/km, 5,8-5,9 l/100 km wg NEDC) mierzone ze standardowymi oponami.Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
5 System będzie wymagał aktywacji.
6 Funkcja Live Traffic wymaga, po pierwszym bezpłatnym okresie próbnym, oddzielnej płatnej subskrypcji.
7 Aplikacja FordPass jest kompatybilna ze smartfonami z systemami iOS oraz Android. Dostępna do pobrania w Apple App Store i Google Play na 40 rynkach w Europie.
8 *Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.
Skontaktuj się z namiUmów się na jazdę próbną