Ford S-Max i Galaxy z napędem hybrydowym
Ford S-Max i Galaxy z napędem hybrydowym
Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych Ford wprowadził do swojej oferty oszczędny, benzynowo-elektryczny układ napędowy tym razem w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S MAXa, bez uszczerbku dla jego przestrzeni, elastyczności czy też wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy.
Nowy S MAX Hybrid obniża emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu ze swoim odpowiednikiem z silnikiem Diesla EcoBlue.1
Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym klientom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami z najbliższymi. Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.
Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb współczesnej rodziny i wszelkich nieprzewidywalnych scenariuszy.
Stylowy S MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. 2 Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.3
- S MAX to oryginalny samochód dla sportowo aktywnych użytkowników, który będzie bardziej przyciągał nowe pokolenie klientów, dając możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. pojazdów osobowych.– Innowacje, idealnie dopasowane do potrzeb rodzin – od sportowych wrażeń z jazdy, po składane na płasko za naciśnięciem przycisku siedzenia – zawsze były dużą częścią wizerunku modelu S MAX. To sprawia, że wydajny i wyrafinowany, nowy hybrydowy układ napędowy stał się naturalnym dodatkiem do naszej oferty – dodał de Waard
Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowy Galaxy Hybrid wykorzystuje ten sam, zaawansowany napęd benzynowo-elektryczny, który otrzymał S MAX Hybrid, dorównujący oszczędnością paliwa silnikom wysokoprężnym, a przy tym oferujący wysoką kulturę pracy.